Computational Thinking: Ozobot - verhaal (3/4)
Categorie Digitale geletterdheid
Groep Groep 3, Groep 4
Tags Digitale geletterdheid
Prijzen
  • Aantal punten incl. mediacoach 3 punten
Terug

Computational Thinking: Ozobot - verhaal (3/4)

Tijdens de workshop ‘Ozobot’ gaan we aan de slag met robots. In dit geval de Ozobot Evo: een schattig klein robotje met leuke lichtjes en lieve geluidjes.

We gaan eerst kennismaken met de Ozobot en kleine opdrachtjes doen. Als we dat onder de knie hebben, gaan we een stapje verder en gaan we de Ozobot programmeren. Als afsluitende opdracht wordt er een verhaal voorgelezen over de Ozobot. De leerlingen krijgen een werkblad waarop ze de juiste codes moeten zetten, zodat de Ozobot doet wat er in het verhaal verteld wordt.

Inclusief een voorbereidende les die uitgevoerd wordt door de leerkracht waarbij wordt ingaan op de begrippen robots en programmeren.


De mediacoach komt in de groep.
Duur: 2 uur

Dag Datum Tijd
- 23 september 2024
t/m 29 november 2024
in overleg

Wachtlijst


volgeboekt
- 6 januari 2025
t/m 14 maart 2025
in overleg

Wachtlijst


volgeboekt (wachtlijst beschikbaar)
- 7 april 2025
t/m 20 juni 2025
in overleg

Wachtlijst


volgeboekt (wachtlijst beschikbaar)