| Categorie | Leesbevorderingskratten |
| Doelgroep | Groep 1/2 |
| Leesbevordering | |
| Prijzen |
|
Kikker kon zwemmen en springen als de beste.
Maar hij kon niet vliegen, zoals Eend.
En niet lezen, zoals Haas.
En geen taarten bakken, zoals Varkentje.
'Natuurlijk niet,' zei Haas. 'Want jij bent een kikker.
En wij houden van je zoals je bent.'
Dit krat bevat een handleiding, verschillende spellen, vertelplaten en 34 boeken
Dit krat sluit aan bij kerndoelen:
•Kerndoel: De school stimuleert de taalcompetentie van leerlingen.
a. De school zorgt voor een rijke taal- leesomgeving.
•Kerndoel: De leerling begrijpt teksten.
a. De leerling toont begrip van zakelijke en literaire teksten.
b. De leerling evalueert en reflecteert op zakelijke en literaire teksten.
•Kerndoel: De leerling voert gesprekken.
a. De leerling voert gesprekken afgestemd op doel, gesprekspartner(s) en context.
b. De leerling voert gesprekken om tot kennisopbouw, begrip of een aanpak te komen.
•Kerndoel : De leerling verkent het gebruik van taal.
a. De leerling verkent hoe je met taaluiting geeft aan identiteit.
•Kerndoel : De leerling toont inzicht in literatuur.
a. De leerling toont inzicht in verhalende teksten.